Vakantie stress naar kriebels

10 augustus 2021 - Hoofddorp, Nederland

Wat heerlijk, we hebben vakantie! We stappen 9 augustus weer op de motorsailer Casarca en gaan op vaarvakantie avontuur in Nederland.

Vakantie is zo fijn omdat je vrijaf kan zijn van de gebruikelijke gewoontes. En voordat je de rusttijd kan genieten ben je even bezig met wat voorbereidingen zoals het schoonmaken en vaarklaar maken van de Casarca.

Ook begint bij mij het verzamelen van spulletje en een lijstje van de dingen die dan handig zijn, waaronder ook boodschappen, die je uiteraard niet wilt vergeten.

Ga ik op de fiets naar de winkel, sta ik vervolgens met het lijstje in de action en dacht: ‘what the fuck I am doing? Om tot besef te komen dat ik weer iets aan het doen ben wat een beetje op aangeleerd gedrag lijkt en nogal overbodig is, we gaan niet naar het einde van de wereld. We varen op de Nederlandse wateren en  in elke haven of stad kun je aanmeren, als er dan nog iets nodig is, kun je op avontuur daar.

Vroeger vond ik het idee vakantie al stressen, vrij nemen, alles regelen, inpakken, vakantielijstjes. En met een eigen bedrijf koste het ook nog eens geld om weg te gaan,  ik werkte tot de laatste uurtjes aan de opdrachten (alsof klanten niet zonder je kunnen) ....niet echt handig.... ik ging met zoveel stress op vakantie dat het mij een week koste om geestelijk en lichamelijk weer bij te komen. Begon ik in de flow te komen van vakantie kon je na 10 dagen weer richting huis en het besef dat je nog langer nodig had en ook nog vele euro’s lichter...

Voor mij was daardoor vakantie gekoppeld aan stress, en op die manier vakantie vieren lijkt mij niet de bedoeling. Om daadwerkelijk van je kostbare vrije dagen te genieten is VOOR je vakantie al te beginnen met downsizen en met een open houding en blik het avontuur aan te gaan, dus niet te veel willen, regelen en moeten van jezelf,

Met het inzicht: Als je ont - moet, ontmoet je jezelf! Is er bij mij veel veranderd aan het vakantie gevoel.

Met 1 stap op de boot weet ik ook, dat het gedaan is met de restje stress die er mogelijk nog in het lijf is ontstaan. We hebben de vaarroute enigszins uit gestippeld, ook dit laten we nog vrij en afhankelijk hoe de wind waait.

Al lange tijd staat Haarlem op mijn lijstje, de stad waar ik opgroeide, jaren keek ik al fietsend met enigszins jaloezie naar de passanten die midden in de stad hun bootje hadden aangemeerd, lekker op het dek genieten van het zonnetje en een wijntje met het uitzicht van de stad.

Zo ontstaat het idee om vanaf het water door Haarlem te varen, vervolgens gaan we met een omweg via Kagerplas naar en door Amsterdam, daarna gaan we rondje Flevopolder. We nemen er ongeveer 10 dagen voor en zien wel waar de wind ons heen waait en wat het avontuur zal zijn. We hebben er vakantie kriebels van en veel zin in!

Monique

Wil je ons avontuur volgen? Lees de reisverhalen op reislogger motorsailer Casarca

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    10 augustus 2021
    Heerlijk! Lekker genieten samen en ik lees graag jullie avonturen … liefs,
  2. Petra Van der Horst:
    10 augustus 2021
    Yeahhhh! Echt vakantie hebben en vrij zijn om te ontdekken en genieten😎☀️❤️
  3. Nicole:
    10 augustus 2021
    Wat leuk zeg! Veel plezier, de vrijheid tegemoet :).
  4. Linda:
    10 augustus 2021
    Fijne vakantie en veel plezier xxx
  5. Manon:
    10 augustus 2021
    Leuk dat we mee mogen genieten van jullie vakantie door NL. Amsterdam is altijd geweldig om te varen. Het blijft ons iedere keer weer verrassen. Misschien zie ik jullie in de Flevopolder? Mochten jullie in Almere Haven aanmeren in de Havenkom, dan kom ik jullie wel even gedag zeggen. Alvast heel veel plezier en geniet vooral.👍😘💋
  6. Siebrecht:
    11 augustus 2021
    Lieve Monique en Ed,
    Wat leuk dat jullie ook reisavonturen delen! Ik ga jullie volgens tijdens een ongetwijfeld mooie en hartverwarmende reis over het water. Heerlijk samen met z'n twee. Trossen los, net als het leven aan wal. Wat heb je nou nodig? Ik ben geïnspireerd door avonturiers, altijd weer opnieuw. De natuur geeft je alles. Geniet daarvan en van elkaar. Stelletje lieverds zijn jullie!
    Dikke knuffels!
  7. Louise: