Vooral geen haast hebben…

20 augustus 2021 - Hoofddorp, Nederland

Mooi zicht

In plaats van een rondje varen om de Flevopolder, wordt het vandaag rondje rijden naar het dichtstbijzijnde watersport gebied Aalsmeer.
De zon schijnt en met wat lekker house beats, gaan we vrolijk met ons busje op pad. Met een lijstje adressen van jachtwerven bezoeken we havenmeesters & indoor motormannen. We vragen naar 3 cilinder motoren, sleepdiensten, ligplaatsen en bootwerkzaamheden om de mogelijkheden inzichtelijk te maken.

De jachtwerven liggen allemaal aan een doodlopende weg, dus het is om de paar honderd meter het busje parkeren en de eerste beste persoon aanspreken die rondloopt tot je de havenmeester zelf aantreft.

Zoek resultaten van de dag:
Bij 1 jachtwerf mogen we op het droge staan, tussen de jachten van een paar extra nullen, daar zien wij de Casarca uit de 1980 niet echt tussen staan. De andere 7 jachtwerven zijn vol en 1 heeft een tijdelijke ligplaats van 3 maanden.

We spreken 2 motormannen die op zijn vroegst pas NA 3 maanden tijd hebben, en alleen een nieuwe motor willen inbouwen, en niet eens beginnen aan een gereviseerde motor. Wat meer bij ons budget zou passen. Uhm Oke….?

We rijden nog naar een watersportwinkel, met in de aanbieding één geschikte motor die in te bouwen is op ons huidige systeem. Hoe bestaat het!

IMG_6557
Dat klinkt helemaal fantastisch, zou je denken meteen kopen, inbouwen op de werf en klaar om weer te varen!
Dus, Inclusief slepen, hijskraan, inbouwen, nieuwe motor, liggeld, praten we over een bedrag van ruim 10.000 euro.
Ja, je leest het goed, ruim 10.000 euro!!

Uh pardon…  met veel geld is veel mogelijk, dat begrijpen wij ook, alleen dat is niet de koers die wij varen.
Een beetje overdonderd van de prijzen, rijden we einde dag huiswaarts, uit de doodlopende weg, met 0,0 resultaat!
…het doet ons sterk denken aan de volgende uitspraak: ‘water naar de zee dragen’, we zijn meer van de ‘haastige spoed is zelden goed’. Thuis ploffen we op de bank, met onze beide voeten op de grond en hand op de knip.