Go with te flow in Alkmaar

18 augustus 2023 - Alkmaar, Nederland

Vrijdag 18 augustus 2023

Dagje Alkmaar, een wandeling in de stad in het park met Surf is een fijne start van de dag, de zon schijnt het is warm, we zijn best nog moe van de vaardag van gisteren, we gaan 'go with te flow' vandaag en lekker relaxen.

Met een wandeling in het nabijgelegen park hebben we lekker in de zon aan de waterkant gezeten, Surf mocht los en ging liggen rollebollen aan de waterkant, blijkt later na wel hele rare moves te maken dat Surf nu rondom zijn nek een vieze gele kleur had gekregen en rook naar ontbinding en iets van lijkenparfum.

Zijn baas ging bij 't ruiken al over zijn nek… echt smerig! Terug naar de boot want gele Surf zal toch echt gewassen moeten worden, een wandeling in de stank zien we niet zitten en dus gaan we weer terug naar de boot. Onderweg waren we al opties aan 't bedenken hoe gaan we Surf schoon krijgen? Wat hebben we mee en hoe houden we rekening met zijn huid, haar en milieu?

Nu gebruik ik zelf een natuurlijk blokzeep shampoo en met een washandje en met lauw water kon ik Surf in soppen. Toen hij meer roze was dan geel van de shampoo heb ik het met lauw water afgespoeld en Surf moest zich tussendoor ook nog uitschudden, we hebben nu een magere natte nek en Surf, en aan zijn ogen te zien keek hij niet zo blij, maar liet de wasbeurt wel toe. We kregen steeds meer bekijks en was vast leedvermaak of iets … afijn de wasbeurt is geslaagd. Surf had zijn eigen kleur en een neutraal geur.

Rond een uurtje of 4 keek ik mijzelf aan in de spiegel voor knipbeurt bij Anita in haar vrolijke winkel Jübar, met woondeco, kleding en een kappershoekje. We hebben even bijgeklets en met een uurtje liep ik met m'n knap geknipte koppie terug.

39DD84E7-DA8C-4EBD-8BEE-EB2FADC6EDBF

Nu liep ik vanmiddag in het centrum en kwam 2x voorbij een toko, die elke keer vol met klanten staat, dat is voor mij een goed teken. We zijn later teruggekomen om een heerlijke pittige maaltijd te halen (Mihoen met groente en garnalen en Ed had variant van rundvlees met veel pit). Smullen, smikkelen...het is stil aan tafel... woorden zijn niet nodig alleen genieten... nog één hapje en er toch halt aan geven, vol is echt vol! Dus morgen hebben we een heerlijke opwarm marinehap.

Ik was net aan ’t schrijven aan de blog toen ik verrast werd met een spontaan bezoekje van een jeugdvriendin Marlies, daar staat ze op de kade ....ik leerde haar kennen dat ik 2 jaar was, we woonden in dezelfde flat in Schalkwijk. Ondanks dat we elkaar niet vaak zien, hebben we via Facebook weer contact, zodat we aan de zijlijn up-to-date blijven van elkaars levensgebeurtenissen.
Ook al zie je elkaar niet vaak, je herkent iets van vroeger en dat voelt vertrouwd. Marlies reist via de blog een beetje met ons mee en dan maakt een bezoekje des te leuker aan ons en de Casarca.

In ons kleine gezellige knusse zithoek gaan de verhalen over en weer en verrassend is hoeveel synchroniciteit we in ons leven herkennen. Marlies en ik hebben dezelfde leeftijd, ervaringen, gezinsformatie, natuurlijke kijk op het leven, je begrijpt de gezelligheid en tijd vliegt voorbij. Het samen zijn voelde als vanouds met de wijsheid van nu en inmiddels is het 54 jaar later. Een kers op de taart, op de laatste avond van onze vakantie, morgen zijn we van plan richting thuishaven te varen en mogelijk kunnen we het zeil nog eens hijsen, we gaan het morgen zien.

Volgens weervoorspellingen gaat het regenen en onweren, Ed heeft een tent / overkapping over de kuip gemaakt, Slim en handig, voor de nacht wc bezoekjes droge voeten te houden.

8269EBB6-1415-47ED-895A-AB3743DEEEB6