Opladen en uitwaaien

13 augustus 2023 - Den Helder, Nederland

Zondag 13 augustus

Bij het wakker worden en ik kijk door t raampje is het al licht met een strak blauwe lucht en afwisselend bewolking. We hadden zin om iets geks te doen. We wagen het er op, we zijn gewoon op de boot gestapt en echt binnen 20 minuten zetten we voet aan land.

Met volle kracht vooruit, de vaart zat er goed, windkracht 4, op het dek, de wind door onze haren…de meeuwen vlogen om onze oren…of ik wat te eten had…..

Ik moet er wel bij vertellen dat we wel op de Texelstroom ferry zijn gestapt, we betaalden 2,50 een retourtje pp en eindelijk zijn we op het lonkende vakantie-eiland Texel. We hebben ons laten varen en dat was best spectaculair, de snelheid, de wind, het uitzicht, we waren er zo…

67484D1B-BE9A-4E79-90F1-2DE265528B8228995549-877F-44D7-837E-CC755E0745F5

Vooral ik had de behoefte aan even wandelen en opladen in de natuur, meteen vanaf aankomst voel je een andere energie. We duiken het eerste wandelpad in en ben je in de natuur, we komen uit bij een droogliggend strand, de Mokbaai, waar ik even met blote voeten door het zand ben gelopen, straks stroomt het water hier weer… we zien waterwurmen, krabben, zeevogels en veel schapen.

488FAB90-113B-485B-B613-420F868400069DC1A057-B554-4DB1-ABAF-60EFA4E6EC3F

Surf heeft de schapen netjes bij elkaar geblaft, en opgeschrokken lopen ze voor ons uit, bij een baken houden we een lunchpauze in de zon en spreid ik een kleedje uit en mijzelf op de dijk, een licht tukje en helemaal opgeladen, lopen we het pad terug naar de ferry..

Zonder te hoeven wachten stap je vervolgens weer op de ferry….Met een stevig windje en met een vaart terug naar Den Helder. Heerlijk uitgewaaid.