Relaxen in Alkmaar

10 augustus 2023 - Alkmaar, Nederland

Dag 4 dinsdag

Goedemorgen we zijn wakker, de stad Alkmaar wordt ook wakker en dat horen we aan de geluiden, aan het verkeer aan de overkant ligt de Kanaalkade. Ik wilde koffie zetten alleen ik ontdekte dat de stroom al op is…. Ed gaat Surf uitlaten in het park en ik ga eerst 50 cent munten regelen, na de regenbui haal ik wat melk en kaas en ruil ik wat muntjes.
Even later zitten we aan het ontbijtje met koffie, we bekijken het weer en onze stemming. De wind is vandaag west 4 en morgen zuidwest 3 en dan kunnen we mogelijk de zeilen hijsen met de wind in de rug

Onze stemming is relaxen en de Casarca ligt voor vandaag prima hier, dus we blijven nog een dagje in Alkmaar. Smiddags maken we in het bolwerk park en in de stad een wandeling. Alkmaar Centrum heeft vele leuke grachten en straatjes met veel historische panden met mooie geveltjes.

C6F76479-F71E-466F-B86F-66AA2D811CF5F2C484FD-7721-4059-B5EC-35CB6BE109EC

Daar worden we blij van, een bankje in de zon aan het water, genieten we van de roering om ons heen terwijl het park toch enige stilte bied. Als je de tijd hebt dan neem je meer waar en wordt je meer bewust van je omgeving. Na de wandeling lunchen we een soepje en verder luieren we wat….We rommelen, tekenen en lezen wat…

FED021D5-DD6E-4381-83F7-07C767FBAD86

In de avond wandelen we in het park, Surf kan er lekker rondbanjeren en dat is fijn. Voor we terug lopen trakteren we onszelf op een ‘zelfgemaakte‘ roomijs en dat proef je, en omdat het kan….al is het niet Vegan,  uitzondering van vakantie is een goed excuus.

8E5F773A-8FE5-4603-B011-363413D0ACFE

We gaan op tijd ons bedje in, morgen vertrekken we richting Den Helder!

Ahoy! Monique, Ed en Surf