Voorpret zomervakantie 2023

5 augustus 2023 - Hoofddorp, Nederland

Voorpret Vakantie zomer 2023

Afgelopen weekend nog hebben Ed en ik de opgelopen stormschade op de boot hersteld, alle ramen van de stuurcabine waren losgeraakt en deels in het water gewaaid. Ook de fenders waren met de hevige wind los gekomen van de kant, waardoor de bootrand de kade heeft geraakt en schade is ontstaan, alleen dit vinden we voor nu minder belangrijk omdat dit niet het varen op zich belemmerd, Een leuk klusje voor na de vaarvakantie.

De verassing is groot als we door de brandschone geïnstalleerde ramen kijken die we net hebben geplaatst.

Ruim zicht met nieuwe ramen

Het is net alsof we een bril opzetten (van plexiglas dan) na jaren wazig kijken en nu zien we niets anders als vrij uitzicht.
Na een ongelukje volgt altijd weer het geluk, een zichtverbetering van 100%! Ons varend huisje is zo goed als vaarklaar voor de vakantie, met een goed werkende motor. Haha

Inpakken

Ik ga op vakantie en neem mee Ed,
Ik ga op vakantie en neem mee, Ed, Monique,
Ik ga op vakantie en neem mee, Ed, Monique, Surf
Ik ga op vakantie en neem mee Ed, Monique Surf, Kleding, Schoenen en slippers, Toilettas met inhoud, Handdoeken, wc papier, Koffie, Thee, Water, Bier, Wijn, Veganfood, Waterkaart, Koelbox, Stoeltje, van Linda, Telefoon + lader, Laptop, + lader, map studie wandelcursus, Leesboeken, Tekenblock en tekenmaterialen, munten voor de douche en havengelden.

De berg spullen die bij het verzamelen ontstaat aanschouw ik elke x weer opnieuw met enige verwondering, wat een mens toch goed spullen kan verzamelen en verplaatsen.

Ons varend huisje (motorsailer Casarca) van 7,5 meter heeft best veel opbergruimte, toch is het een kunst om niet te veel en net genoeg spullen mee te brengen voor enige comfort. Het inruimen van de twee cabines is een klusje die je met aandacht doet,
zodat het gemak gedurende vakantie ons dient.
De luxe van thuis willen?… kunnen we direct overboord gooien, dan kun je echt beter thuis blijven. Al weet ik ook dat deze berg al zeer back to the basic- aan stuff is.
Kun je jezelf nog altijd afvragen ‘wat heb je nu echt nodig om vrij te zijn en te gaan?’

Niet plannen

Alles geregeld, alles ingepakt, huisje aan kant gemaakt, klaar voor de start,
we kunnen gaan en net nu valt de regen met bakken uit de lucht en ja dat kan, ook in NL.
We zullen effe wachten…. Effe wachten… als we nog eens kijken naar de buienradar. zien we dat uitvaren vandaag niet veel zin met regen heeft.

We gaan gewoon een dagje later, ook dat kan. Ondanks dat het weer morgen net zo slecht kan zijn lijkt het er op dat de regenval pas einde middag valt en dat zou gunstiger uitvallen zijn dan vandaag. De Casarca heeft een open stuurcabine en het weer zal onze reis sterk beïnvloeden en onze verwachtingen waar en wanneer te gaan kunnen we beter los laten. Het enige feit, dat we vanaf NU tot 2 weken vrij zijn van werk, is de tijd van terugkomst.

We hebben dit jaar niet echt een bestemmingsplan, alleen een plaats die op de kaart Den Helder heet, waar we vrij naar toe kunnen varen zonder stremmingen. Noord Holland zit namelijk op slot voor de recreatievaart dus we hebben feitelijk weinig opties over, welke richting?... er is er maar één!

Vakantie is voor ons er tussen uit gaan en het opdoen van nieuwe ervaringen en maakt het niet uit waar je bent,
thuis is bij jezelf, je neemt toch altijd jezelf mee! En dat wat zich voordoet is elk moment weer nieuw.
Dat is nu juist het avontuur, waar wij blij van worden.

Vakantie is voor ons ook verwachtingen, gewoontes en vaste patronen loslaten. Het back to basic, in de kleine ruimtes (Casarca) te verblijven, het mooie is dat we nu al weten dat er altijd een moment komt dat je jezelf of de ander tegen komt en dat brengt je weer terug bij jezelf. Dit voelt soms even spannend. Daarna kom je in een natuurlijk flow en doe je wat zich aandient en verder is het vrij zijn, we gaan er vanuit dat het altijd mooi weer is, het is wat je er zelf van maakt.

Ahoy, morgen is al snel. Monique en Ed

Reis je een stukje mee, volg de reis blog vakantie casarca 2023

1. Marc de Koning:
    7 augustus 2023
    Heel veel plezier !
    Wat leuk ik ga jullie volgen😉
  2. Carina:
    7 augustus 2023
    Geniet lekker...
    Enne... ik voorspel mooi weer🤗