Week voor vertrek

2 augustus 2020 - Dokkumer Nieuwe Zijlen, Nederland

Het laatste weekend voor vertrek wil de motor niet starten, het gepruttel houd aan en starten wil de motor niet, er is duidelijk iets mis. Je 1e gedachte schiet even voorbij; Als je een bootje koopt en weken aan het opknappen bent geweest en je vakantie in zicht is... wil je niet denken dat het een miskoop is. Deze gedachte om zetten naar: Wat fijn dat nu gebeurt en niet in onze vakantie.

Ik vertelde de havenmeester van Lunegat ons verhaal en dat we de Casarca volgende week van Lunegat naar Westknolledam wilde varen en of hij iemand wist die verstand heeft van motoren en deze week ook nog eens tijd heeft.
Zondag naar huis rijdend kregen we een fijn bericht van Doy, hij was beschikbaar en zou de motor een kleine beurt geven en mogelijk het probleem fixen. We hebben goed contact gehad en heeft hij er al zijn vrije uurtjes in gestopt om het in orde te maken, een paar honderd duiten verder, konden we gaan inpakken voor de vakantie. Vrijheid en avontuur!

Het spannende aan deze uitdaging is dat je geen controle hebt over hoe iets gaat. Dat je leert van ervaringen door het te doen.
Kan ik net onderscheiden wat bak -en stuurboord is, dat er kikkers op je boot zitten? Dat de touwen, landvasten zijn. Ik vertrouw erop dat wat vanzelf aandient ook weer goed komt en weet dat wij elkaar nodig hebben voor een behouden vaart.
Dank je wel havenmeester, dank je wel Doy (motormonteur).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade